My Blog

mai 21, 2009

Anexa 2

From: Corneliu >
Subject: Re: extemporal la dirigentie
To: „Elena Barbu” >
Date: Monday, January 28, 2008, 8:16 PM

Doamna Barbu,

Consider aceste mesaje tendentioase si jignitoare.
Interpretarea pe care constat ca o dati pentru ceea ce s-a intamplat o pun pe seama unei emotii justificate si pe care pot sa o inteleg.
As vrea insa sa luati in considerare urmatoarele aspecte pe care vi le-am expus pe parcursul semestrului precum si in sedinta cu parintii:
La inceputul anului scolar elevilor clasei a VI-a pe care o conduc le-au fost prelucrate normele de comportare in interiorul scolii si in sala de sport.
Corform procesului-verbal elevilor le era interzis printre altele sa se imbranceasca. Ca si altor elevi, fiului dvs., Barbu Mihai, i s-au explicat aceste norme , atunci dar si cu alte ocazii, semnand procesul-verbal prin care se angajeaza ca respecta aceste norme. Ceea ce s-a intamplat in pauza dinaintea orei de engleza, are drept cauza faptul ca fiul dvs. nu a respectat aceste norme.
Cu siguranta ca din discutiile cu dvs. inteleg ca se pot gasi nenumarati alti vinovati in afara de fiul dvs.. Insa ceea ce frapeaza in atitudinea dvs. este ca nu puteti vedea in nici un fel responsabilitatea dvs. ca parinti, respectiv atitudinea propriului copil cu care au mai fost incidente. Tin neaparat sa va reamintesc ca in urma cu cateva saptamani inainte de a se produce incidentul cu ciobirea dintelui s-a produs acel incident din duminica in care am mers cu elevii clasei la cinema la Mall si la concursul de carting din Herastrau. Tin sa va reamintesc ca in acea zi mi-am facut griji legate de comportamentul fiului dvs. coroborat cu securitatea sa. Am luat decizia neplacuta (dar inteleapta si binevenita) de a va chema sa veniti sa-l luati pe fiul dvs. din actiunea extrascolara de care va vorbesc. Motivul pt.care l-am trimis acasa cu dvs. a fost ca nu am vrut sa-mi asum responsabilitatea pentru viata si securitatea lui (si bine am facut !). Din pacate constat ca nu ati invatat nimic din acest incident desi i-am explicat rational sotului dvs. de ce v-am chemat sa-l luati acasa in acea duminica. (am amanat discutia tocmai pentru ca majoritatea discutiilor purtate cu familia dvs. sunt tensionate si am vrut sa fiu sigur ca receptati corect tot ceea ce va transmit).
Faptul ca fiul dvs. si cu cei doi colegi au continuat sa se imbranceasca dupa nenumarate observatii facute la ora de dirigentie  si nu doar, tine de temperamentul elevului si educatia pe care o facem cu totii (parinti si dascali).
A incerca sa gasesti responsabili pe oricine altcineva (in afara propriului copil si parinti) mi se pare un mod iresponsabil de a vedea educatia. Este si motivul pentru care aveti si VETI MAI AVEA probleme serioase cu comportamentul fiului dvs.
Nu cred ca dvs. sau sotul dvs. ati avut paznic in scoala sau liceu in timpul studiilor in pauze. Nu cred ca exista vreun diriginte in afara mea in liceul „George Cosbuc” care sa fi venit in ziua libera sa vada ce se intampla cu clasa in timpul orelor si in pauza. Nu cred ca a facut vreun diriginte atatea activitati extrascolare pe timpul sau liber. Ce poti sa faci mai mult atata timp cat in momentul in care te apropii de clasa (ca diriginte sau ca profesor) elevii isi dau de 6 si pozeaza in cuminti.
Sigur se pot lua masuri – gradat -. Semestrul acesta cei implicati vor avea nota scazuta la purtare corespunzator. Daca comportamentul lor nu se mosdifica in bine (si aici este vorba si de fiul dvs.) se vor luat masuri mai aspre (note mai mici la purtare). De asemenea, ca diriginte pot lua masura mutarii disciplinare a oricarui elev al carui comportament prezinta abateri repetate. Sper sa nu fie cazul.
Desele mentiuni legate de elevul Braduceanu Florin despre care imi spuneti „ca il protejez”, ca „nu a intrat cinstit la liceu” sunt si nerelevante si neadevarate.
1) Braduceanu Florin nu a fost implicat in nici o actiune din cele care il privesc pe fiul dvs. (nu s-a imbrancit si nu a participat la concursul de carting, respectiv cinema)
2) Nu se poate crea o relatie de cauzalitate intre comportamentul lui Braduceanu si a fiului dvs.
3) Afirmatiile legate de legalitatea examenului nu imi sunt imputabile mie – presupunand ca le puteti dovedi. Ca sa completez, imi repreosati mie  legalitatea unui examen organizat de directiune (in care vad ca aveti incredere…)
4) Comportamentul fiecarui copil in nota la purtare se anlizeaza individual raportat la impactul faptelor, varsta, temperamnent, etc. de catre cadrele didactice ale clasei si diriginte.

Marturisesc ca in calitate de prof. de istorie atat comportamentul lui Florin Braduceanu cat si partial al lui Mihai Barbu a fost ireprosabil.

In speranta ca ati inteles mesajul pe care vi l-am scris astept o modificare a atitudinii atat a copilului dvs. cat si a dvs. ca parinte.

Multumesc pentru atentie,

Prof. Corneliu Riegler

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un comentariu

Blog la WordPress.com.